Hur du gör Nutella Semifreddo ♥♥ Bilder, text och receptbeskrivning :D

Vispade äggvitor och äggulor för sig i varsin bunke :) 4 st vardera!
Tillsatte 1 msk strösocker i vardera bunke för att sedan vispas :D
Äggvitan till ett hårt vitt skum :)
'
Och äggulan bara fluffigt :)
Sedan 5 dl vispgrädde som skulle vispas i ÄNNU en bunke<3
Det behövs två färdiga bottnar. Vilken en av dom man ska lägga ner i en form, som då fungerar som botten :D
Den andra skulle krossas, så tog den i en plastpåse och krossade :D
Tog en fjärde och riktigt stor bunke där jag satte samman äggvita, äggula och vispgrädden..
Och inte att glömma! Marängen :D
Blandade samman allting ;)
Och satte i nästan en hel burk (400 gram) Nutella ♥ 
Sedan ner med blandningen och formen och så toppade jag med lite nutella påå<3 Såå den såg ut såhääär!
Sedan in med den i frysen så den fryser :D MINST 4 timmar, dock hade jag den över natten o.s.v. :)
 
När den sen fryst till sig så är det bara att skära upp och servera<3 Hela min familj älskade och jag själv tycker den smakar lite som glassen 88:an eller lite nogger kanske? Ajjaa den påminner lite om någon glass iaf, och smakar sjuuukt gooott ♥♥ Ett riktigt hett tips från miiiig ;D
Här har ni även en bild på receptet :D

Kommentarer
Postat av: Mikaela♥

Åh, vad gott måste prova någon gång!

Svar: Jaa absoluut ♥︎ Det tycker jag att du borde :D Det blir fantastiskt goott verkligen! Tipsar det till 100% :*
Ellen Lundberg

2014-04-03 @ 19:07:06
URL: http://lmikaela.blogg.se

Kommentera inlägget här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0